Category buyer este o ramura care se refera la partea de achizitii a Category management.
Ce este Category Management? Este un concept de vanzari sau achizitii, in care produsele vandute sau achizitionate sunt impartite in diverse grupuri de produse inrudite din punctul de vedere al similitudinii, nevoi sau pe procese productive si neproductive.
Category buyer-ul este angajatul care se ocupa de achizitia produselor impartite in categorii dupa cum am explicat mai sus. El este specializat pe specificatiile tehnice a ceea ce urmeaza sa achizitioneze, a proceselor de productie ale produsului pe care urmeaza sa-l contracteze in urma unor negocieri destul de dure, utilizand absolut toate tehnicile de specialitate, de multe ori apeland chiar la auditarea productiei furnizorului.
Se intampla de multe ori ca pentru a beneficia de pretul tinta pe unitate, sa trebuiasca pe langa validarea intregului proces de productie al furnizorului si chiar sa se mearga pana acolo unde ii negociezi materia prima, optimizand astfel, inclusiv procesul lui de purchase (achizitie).
Pana acum am explicat partea care implica negocierea de pret, negociere care nu intotdeauna este atat de importanta precum calitatea, timpul de livrare, termenul de plata dar si asigurarea unor stocuri de avarie (buffere) care pot varia in functie de conditiile impuse de achizitor, fapt ce favorizeaza implementarea metodei JUST IN TIME preluata si aplicata din ce in ce mai mult la nivel global.
Acest proces din cadrul oricarei companii, ca multe alte procese poate fi externalizat. Acest fapt va duce la atingerea de eficienta maxima prin prisma faptului ca:
- se elima costurile acestui departament, costuri ce pot fi alocate catre alte servicii
- profesionalismul de care se beneficiaza este unul de exceptie
- imaginea firmei nu este afectata de imaginea unor buyeri care derapeaza
- pret de achizitie mult mai scazut deoarece exista posibilitatea negocierii pe volume mult mai mari prin prisma cumularii volumelor negociate pentru doi sau mai multi clienti cu aceleasi cerinte
- eliminarea riscurilor si costurilor aferente generate de migrarea fortei de munca, deci implicit a buyerilor
- cheltuielile cu trainingul si perfectionarea buyerilor dispar
- beneficiati de transparenta totala in cadrul procesului de selectie si negociere
- departamentul de complainings (plangeri) migreaza, astfel nemultumirile furnizorilor cu care colaboram sau ale celor concurenti cat si pe cele cu privire la neconformitatea produselor nu mai sunt suportate de buyer-ul din cadrul companiei dumneavoastra.
Pentru a externaliza procesele de achizitie, decizie al carei rezultat poate fi eficienta maxima, cat si obtinerea avantajelor pe care vi le-am prezentat, venim in sprijinul companiei dumneavoastra cu cea mai propice solutie, o claborare cu noi.
La momentul actual, cu toate ca fiecare companie are ca obiectiv eficientizarea activitatilor pe care le desfasoara, in Romania nu exista alte firme care sa preia acest serviciu, noi suntem specializati pentru a-l prelua.
Echipa noastra este formata din oameni tineri a caror motivare si implicare fortifica cunostintele acumulate la cursurile specializate de negociere, iar experienta dobandita din fiecare colaborare care a satisfacut nevoile clientilor nostri, a dus la constituire unei echipe in totalitate profesionista.
Principalul nostru scop este sa oferim satisfactie pentru clientii nostri drept urmare, din pacate, in urma noastra nu vor rasari panselute, ci dimpotriva ramane sange din cauza negocierilor dure pe care le aplicam spre beneficiul companiilor dumneavoastra.