Must-Have vs Nice-to-Have

 

Prin separarea specificatiilor must have  si nice to have, incercam sa ajutam clientii sa inteleaga mai bine procesul de achizitie si sa aiba un mai bun control asupra produselor dar si asupra bugetului.
Aceasta metoda must-have si nice-to-have este o tehnica foarte utila, folosita in management, in analiza de business,  precum si in procesele de productie.

 


Must-Have
 –  Reprezinta nevoia clientului de a livra produsul la timp, dupa
specificatiile date de acesta,  pentru ca proiectul sa fie considerat un
succes absolut. Prin urmare Must-Have devine un element de mare
prioritate pentru Buyer, din prisma faptului ca trebuiesc satisfacute
cerintele minime sau o serie de specificatii date de client.
Acesta este un criteriu primordial care ajuta la consolidarea bazei de
incredere cu clientul si nevoile absolute ale acestuia.
Nice-to-Have –In acest segment vor exista de asemenea o multitudine de cerinte la care
se va incerca sa se obtina un rezultat mai mult decat dorit, chiar daca nu
este necesar. Nice to have reprezinta complementul cerintelor
venite de la client care exprima dorinta acestuia de a avea produsul ideal
fara insa a fi absoluta nevoie.